wtorek, 13 sierpnia 2013

COCO CHANEL - co jej zawdzięczamy?

W drugim semestrze na moich studiach musiałam podjąć trudną decyzję - wybór specjalizacji. Wahałam się pomiędzy Architekturą Ubioru i Komunikacją Wizualną. W końcu wybrałam Komunikację Wizualną, nie jestem przekonana czy zrobiłam dobrze, ale to się jeszcze okaże, jednak zanim wybrałam specjalizację miałam do wyboru tzw. przedmiot obieralny w 2 semestrze, wybrałam Historię Ubioru, pozwoliła mi ona lepiej zrozumieć modę i poznać pochodzenie każdej części garderoby.
Ten post pragnę poświęcić Coco Chanel, ponieważ czytając i ucząc się o jej dokonaniach dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy.

Najbardziej znanym jej osiągnięciem jest oczywiście "mała czarna" i jej perfumy. Jednak nie wszyscy wiedzą, że to właśnie ona zaprojektowała buty z "czarnym noskiem". Wylansowała także noszenie sztucznej biżuterii czy sztucznych torebek - ze skóry ekologicznych co moim zdaniem jest jej największym osiągnięciem, ponieważ nie ma na świecie kobiety, która nie posiada torebki ze skóry ekologicznej! Każda z Nas ma chociaż jedną w swojej szafie, zastąpiły one na zawsze tradycyjne torebki ze skóry naturalnej.
Z jednej strony to duże osiągnięcie, jednak ja jestem zwolenniczką skóry naturalnej.






















Zawdzięczamy jej także nowy wzór graficzny - pepitkę. Pepitka to deseń stworzony z drobnej dwukolorowej kratki.



















Zaprojektowała również, nowy typ sukienki - szmizjerkę. Projektowała ona wygodne, proste i eleganckie ubrania, które stały się ponadczasowe. Chanel wymyśliła także popularną ostatnio torebkę na łańcuszku. Miała ona dość kopertówek trzymanych w ręce, które często gubiła. Model, który jest prototypem torebki kopiowanej przez niemal wszystkie firmy na świecie nosi nazwę 2.55, klasyczna wersja była wykonana ze skóry lub materiału. Torebka występuje w trzech wielkościach i posiada trzy wersje zapięć (w kształcie dwóch splecionych literek C, głowy lwa lub w formie prostokąta). W każdym sezonie, dom mody Chanel wpuszcza koleją wariację pierwowzoru 2.55.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz