środa, 3 lipca 2013

Niebieskie spodnie - Jak zwęzić spodnie i wszyć z boku suwaki



Po bardzo długiej przerwie nareszcie powracam :) Dzisiaj podzielę się z Wami moim nowym pomysłem na przerobienie spodni. Z natury jestem leniwa, dlatego wolę przerabiać ubrania, niż szyć je od początku, wiąże się to jednak też z faktem, że gdybym miała kupić nowy materiał zapłaciłabym o wiele więcej - gdyby coś mi nie wyszło straty byłyby większe :)
Spodnie, które przerobiłam, kupiłam w lumpeksie Humana na ul. Gdańskiej w trakcie wyprzedaży, za całe 3 zł. Jak widzicie jak coś by mi nie wyszło to byłaby to bardzo mała strata.

Tak wyglądają spodnie po mojej przeróbce:





Jak widać na zdjęciu poniżej spodnie w swojej oryginalnej wersji miały bardzo szerokie nogawki - od kiedy przerzuciłam się na rurki, aż źle się czuję w spodniach z szerokimi nogawkami. Stwierdziłam, że trzeba je zwęzić i jak zwykle zrobiłam to po swojemu.



Nie miałam żadnego wykroju wąskich spodni dlatego zwyczajnie użyłam moich innych spodni, które wykorzystałam jako wykrój. Przewróciłam spodnie na drugą stronę i najpierw odrysowałam mydełkiem przód a następnie tył (z zapasem 2 cm na szwy).



Poszłam trochę na łatwiznę, żeby nie rozcinać i szyć spodni z dwóch stron. Wycięłam fragment widoczny na zdjęciu a następnie przypięłam sobie suwaki szpilkami i przymierzyłam spodnie aby idealnie je dopasować i zaznaczyć sobie szpilkami szerokość. Bok zszyłam na maszynie zostawiając sobie 10 cm na wszycie suwaka - suwak ma 8 cm.
Wszyłam suwak zaczynając od dołu, tak aby równo go wszyć, a przy samym końcu, tak gdzie nie mogłam dostać się maszyną, zrobiłam to ręcznie.
Wszystko zajęło mi jakieś 2 h.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz